UPV/EHU Scientific production on Quality Education

Scientific production of the UPV/EHU including keywords of the targets of SDG 4.
Source: Web of Science (completed with Scopus)
Search: UPV/EHU Library
Scientific production of the UPV/EHU including keywords of the targets of SDG 4.
Source: Web of Science (completed with Scopus)
Search: UPV/EHU Library
Abalia Marijuán, A., & Maeso Gómez, N. (2024). La subversión simbólica del imaginario publicitario: una intervención coeducativa desde el mitoanálisis a la deconstrucción artística feminista. 2024. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado. Continuación de la Antigua Revista de Escuelas Normales, 99(38.1).
Ajamil, E. G., & Miranda, A. G. La ecología en el arte contemporáneo: hacia una educación artística para el desarrollo sostenible. 2024. AusArt, 12(2), 249-259.
Álvarez-Huerta, P., Muela, A., & Larrea, I. Influence of internship, service learning and student mobility programmes on the development of critical thinking disposition in higher education. 2024. Social Sciences & Humanities Open, 10, 101006.
Amiano, I., Gezuraga, M., & Alonso-Sáez, I. Aprendizaje-Servicio como instrumento para incorporar la Agenda 2030 en las universidades. 2024. Revista Iberoamericana de Educación Superior, 15(43), 181-198.
Aperribay-Bermejo, M. (2024). La Educación Ecosocial. Aportaciones desde la literatura infantil y juvenil. 2024. Alabe Revista de Investigación Sobre Lectura y Escritura, 30, 83-99.
Arango-Lasprilla, J. C., Rivera, D., Rodriguez, M. J., Christ, B. R., Moreno, O., Usuga, D. R., Olabarrieta-Landa, L., Perrin, P. B., Carrión, C. I., Valdés, G. M. M., Krch, D., Amaya, A., Drago, C. I., García, P., & Rivera, P. M. WHO-UCLA auditory verbal learning test: Normative data for Spanish-speaking adults in the United States. 2024. Neurorehabilitation, 55(2), 183-193.
Arguiñano, A., Karrera, I., Basasoro, M., & Ormazabal--Arizkorreta, G. Legacy of a public education project in the Basque Country: 40 years of pedagogical innovation in pre-school and primary education. 2024. Cogent Education, 11(1).
Arrue, M., Suárez, N., Ugartemendia-Yerobi, M., & Babarro, I. Let’s play and learn: Educational escape room to improve mental health knowledge in undergraduate nursing students. 2024. Nurse Education Today, 144, 106453.
Azpillaga Larrea, V., Bartau Rojas, I., & Lizasoain Hernández, L. Mejora escolar y coeducación en centros de secundaria de la comunidad autónoma vasca: implicaciones para la orientación educativa. 2024. REOP - Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 35(1), 45-62.
Barreto, I. G. & Roman Etxebarrieta, G. (Eds.). Transformative Intercultural Global Education. 2024. IGI Global.
Blanco, J. M., Domínguez, C., Jaime, A., & Usandizaga, I. Connecting sustainability and computer science curricula through website learning projects embedding different types of student-generated content. 2024. Educational Technology Research And Development, 72(4), 2237-2265.
Calvo, I., Carrascal, E., González, J. M., Armentia, A., Gil-García, J. M., Barambones, O., Basogain, X., Tazo-Herran, I., & Apiñaniz, E. A Methodology to Introduce Sustainable Development Goals in Engineering Degrees by Means of Multidisciplinary Projects. 2024. Education Sciences, 14(6), 583.
Camarero-Nuñez, A. S., Aberasturi-Apraiz, E., & Gorospe, J. M. C. Sintonías y tensiones en la colaboración desde la relación pedagógica en el contexto Universidad-Sociedad. 2024. Tercio Creciente, 25, 279-295.
Cambra, A. G., Sáez, I. A., & Aguirregoitia-Güenechea, M. Proyecto educativo alternativo El Pesta en Ecuador: acercamiento crítico al impacto en el desarrollo personal y profesional de su ex alumnado. 2024. European Public & Social Innovation Review, 9, 1-20.
Carrión, C. I., Rivera, D., Forte, A., Olabarrieta-Landa, L., Moreno, O., Usuga, D. R., Valdés, G. M. M., López, M., Rodriguez, M. J., Lequerica, A. H., Drago, C. I., García, P., Rivera, P. M., Perrin, P. B., & Arango-Lasprilla, J. C. Attention and processing speed tests: Normative data for Spanish-Speaking adults in the United States. 2024. Neurorehabilitation, 55(2), 169-182.
Castrillo, J., Apaolaza-Llorente, D., & Idoiaga-Mondragon, N. ‘History cannot be understood without women’: Feminist teachers’ representations of women’s history in primary and secondary education in Spain. 2024. European Journal of Women's Studies, 31(4), 475-491.
Cepa-Rodríguez, E., & Murgiondo, J. E. Digital competence among 1st and 4th year primary education undergraduate students: a comparative study of face-to-face and on-line teaching. 2024. Education And Information Technologies, 29, 24881-24898.
Delgado-Algarra, E. J., Martín-Cáceres, M., Cuenca-López, J. M., & Ibañez-Etxeberria, Álex. Temáticas controversiales en docencia universitaria: análisis DAFO y CAME aplicado para la mejora educativa. Revista Colombiana de Educación, 91, 56-75.
Fernández, I. L., Amundarain, M. G., Munitis, A. E., & Etxebarrieta, G. R. Un espacio de participación ciudadana a través de los Trabajos Fin de Grado. 2024. Revista de Investigación Educativa, 42(2).
Fernández-Fernández, I., De Cámara, E. S., & Imaz, L. What is gained when university leadership revisits and recommits to equality considering the 2030 Agenda for sustainable development. 2024. Feminismo/s, 43, 245-272.
Ferrero, A. M., & Sainz, M. Á. Attitudes of university students towards traditional face-to-face learning systems and learning with ICT. 2024. E-Learning and Digital Media, 21(2), 180-200.
Galindo-Domínguez, H., Arrizabalaga, H. G., De la Maza, M. S., & Iglesias, D. L. Principales conflictos en los trabajos grupales y modos de resolución: el Aprendizaje Cooperativo como reto en la formación de futuros docentes. 2024. Revista Complutense de Educación, 35(1), 57-67.
García-Fortes, M. Á., Ortega-Lasuen, U., Esteve-Guirao, P., Barrutia, O., Ruiz-Navarro, A., Zuazagoitia, D., Valverde-Pérez, M., Díez, J. R., & Banos-González, I. Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation? 2024. Sustainability, 16(17), 7624.
Gil-Molina, P., Cruz-Iglesias, E., Rekalde-Rodriguez, I. Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project. 2024. Journal of University Teaching and Learning Practice, 21(1).
González, E. L., Amundarain, M. G., & Fernández, I. L. Aprendizaje-servicio universitario. Participación estudiantil, servicio y desarrollo de competencias. 2024. Contextos Educativos Revista de Educación, 33, 239-260.
Hermoso-Larzabal, E., López de Arana Pardo, E., & Aristizabal Llorente, P. La identidad de género y la diversidad afectivo-sexual en los Grados de Educación de la Universidad Del País Vasco (UPV/EHU): Una demanda formativa no cumplida. 2024. Revista de Investigación Educativa, 42(1), 147-163.
Laka, M. S., Martín-Garín, A., Laskurain-Iturbe, I., & Cascante, I. L. University-Company Project for the Active Learning of Graphic Expression Through the Processes of Analysis, Conception, Representation and Manufacture of a Stand. 2024. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 691-699.
Laskibar, X. G., Aranceta, G. I., & Alvarez-Meaza, I. The role of the socio-professional characteristics of university professors in the implementation of sustainability. 2024. International Journal of Sustainability in Higher Education.
Leal Filho, W., Ribeiro, P. C. C., Setti, A. F. F., Azam, F. M. S., Abubakar, I. R., Castillo-Apraiz, J., Tamayo, U., Özuyar, P. G., Frizzo, K., & Borsari, B. Toward food waste reduction at universities. 2024. Environment Development and Sustainability, 26(7), 16585-16606.
Lekue, P., & Gutiérrez, E. Las competencias artísticas en la educación superior y su relación con los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). Análisis de planes docentes universitarios. 2024. Arte, Individuo y Sociedad, 36(4), 887-896.
López, J. M., & Ferruz, A. C. Socioeconomic Dimensions of Artistic and Culture Labor: Insights from the Spanish Context. 2024. The Journal of Arts Management, Law, and Society, 54(4), 191-213.
Mahtani, K., Guerrero, J. M., & Decroix, J. Implementing innovation in project-based learning in electro-mechanical engineering education. 2024. International Journal Of Mechanical Engineering Education.
Marijuán, A. A., & Gómez, N. M. La subversión simbólica del imaginario publicitario: una intervención coeducativa desde el mitoanálisis a la deconstrucción artística feminista. 2024. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado Continuación de la Antigua Revista de Escuelas Normales, 99(38.1).
Masneri, S., Domínguez, A., Pacho, G., Zorrilla, M., Larrañaga, M., & Arruarte, A. A collaborative AR application for education: from architecture design to user evaluation. 2024. Virtual Reality, 28(1), 42.
Medina, L. C., & De Zarobe, Y. R. CLIL Trajectories in Colombia: Stakeholders’ and Experts’ Insights. 2024. Multilingual Education, 46, 167-183.
Melnikova, L., & Gilsanz, A. Frugal Innovation: Meta-Analysis of Bibliographic Relationships and Identification of Research Trends for the Period 2010–2021. 2024. IEEE Transactions On Engineering Management, 71, 2153-2167.
Mondragon, N. I., Beloki, N., Yarritu, I., Zarrazquin, I., & Artano, K. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff. 2024. Higher Education, 88(3), 919-937.
Novo-Arbona, A., Cabrera, M. S., Martínez-Hernández, E., & Lopetegui, A. E. Rankings in Higher Education: criteria for measuring Gender Equality in Universities. 2024. Sociologia del Lavoro, 131-152.
Oregui-González, E., Azkarate-Morales, A., Lojo-Novo, A., & Bartau-Rojas, I. The Gender Gap in Mathematical Competence and School Effectiveness in the Basque Country (Spain). 2024. International Journal Of Educational Psychology, 13(3), 199-218.
Ortega-Lasuen, U., Díez, J. R., Esteve-Guirao, P., & Banos-González, I. Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información. 2024. Enseñanza de las Ciencias Revista de Investigación y Experiencias Didácticas, 42(3), 203-222.
Ortega Ruipérez, B., Correa Gorospe, J. M., & Aberasturi-Apraiz, E. Las Trayectorias de Aprendizaje en la Vocación Social de Futuros Maestros y Maestras. 2024. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 22(4), 87-106.
Perales-Fernández-De-Gamboa, A., & Orcasitas-Vicandi, M. Language teaching in the 21st century: incorporating culturally sustaining pedagogies for social and cognitive justice in education. 2024. Applied Linguistics Review.
Portillo-Blanco, A., Sarriugarte, P., Zuza, K., & Guisasola, J. Design and implementation of a STEAM Teaching/Learning sequence by Project-Based Learning for the training of future secondary school teachers. 2024. Journal of Physics Conference Series, 2750(1), 012036.
Rekalde-Rodríguez, I., Barrenechea, J., & Zinkunegi-Goitia, O. Sailing aboard the training ship Saltillo. An extracurricular experience in education for sustainable development. 2024. Journal of Outdoor and Environmental Education.
Requies, J., Barrio, V. L., Acha, E., Agirre, I., Viar, N., & Gandarias, I. Integration of Sustainable Development Goals in the field of process engineering through active learning methodologies. 2024. Education for Chemical Engineers, 49, 26-34.
Rodríguez-Loinaz, G., Ametzaga-Arregi, I., & Palacios-Agundez, I. ICT tools and citizen science: a pathway to promote science learning and Education for Sustainable Development in schools. 2024. Journal of Biological Education, 58(3), 609-625.
Rodríguez-Loinaz, G., & Palacios-Agundez, I. Teaching ecosystem services: a pathway to improve students’ argumentation in favour of nature conservation and sustainable development? 2024. Journal of Biological Education, 58(1), 29-50.
Ruiz de la Torre Acha, A., Rio Belver, R. M., Fernandez Aguirrebeña, J., & Merlo, C. Application of simulation and virtual reality to production learning. 2024. Education + Training, 66(2/3), 145-165.
Sotos-Martinez, V. J., Baena-Morales, S., Miguel, M. S., & Ferriz-Valero, A. Playing towards Motivation: Gamification and University Students in Physical Activity! 2024. Education Sciences, 14(9), 965.
Ureta García, M., Relloso Arinas, L., Eiguren Munitis, A., & Picaza Gorrotxategi, M. La Radio Comunitaria ODS Irratia: Una Experiencia Participativa de Innovación Social en el Ámbito Educativo. 2024. European Public & Social Innovation Review, 9, 1-17.
Urrutia, A. Sonido y sostenibilidad: una experiencia en la formación inicial del profesorado. 2024. Música Hodie, 24.
Usuga, D. R., Rivera, D., Xia, B., Carrión, C. I., Valdés, G. M. M., Moreno, O., Rodriguez, M. J., Krch, D., Wongserbchart, W., Drago, C. I., García, P., Rivera, P. M., Olabarrieta-Landa, L., Perrin, P. B., & Arango-Lasprilla, J. C. Executive function tests: Normative data for Spanish-speaking adults in the United States. 2024. Neurorehabilitation, 55(2), 209-221.
Yarritu, I., Mondragon, N. I., Saez, I. A., & Arriaga, C. The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future. 2024. International Journal Of Sustainability In Higher Education, 25(2), 319-337.