-
Abalia Marijuán, A., & Maeso Gómez, N. (2024). La subversión simbólica del imaginario publicitario: una intervención coeducativa desde el mitoanálisis a la deconstrucción artística feminista. 2024. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado. Continuación de la Antigua Revista de Escuelas Normales, 99(38.1).
-
Ajamil, E. G., & Miranda, A. G. La ecología en el arte contemporáneo: hacia una educación artística para el desarrollo sostenible. 2024. AusArt, 12(2), 249-259.
-
Álvarez-Huerta, P., Muela, A., & Larrea, I. Influence of internship, service learning and student mobility programmes on the development of critical thinking disposition in higher education. 2024. Social Sciences & Humanities Open, 10, 101006.
-
Amiano, I., Gezuraga, M., & Alonso-Sáez, I. Aprendizaje-Servicio como instrumento para incorporar la Agenda 2030 en las universidades. 2024. Revista Iberoamericana de Educación Superior, 15(43), 181-198.
-
Aperribay-Bermejo, M. (2024). La Educación Ecosocial. Aportaciones desde la literatura infantil y juvenil. 2024. Alabe Revista de Investigación Sobre Lectura y Escritura, 30, 83-99.
-
Arango-Lasprilla, J. C., Rivera, D., Rodriguez, M. J., Christ, B. R., Moreno, O., Usuga, D. R., Olabarrieta-Landa, L., Perrin, P. B., Carrión, C. I., Valdés, G. M. M., Krch, D., Amaya, A., Drago, C. I., García, P., & Rivera, P. M. WHO-UCLA auditory verbal learning test: Normative data for Spanish-speaking adults in the United States. 2024. Neurorehabilitation, 55(2), 183-193.
-
Arguiñano, A., Karrera, I., Basasoro, M., & Ormazabal--Arizkorreta, G. Legacy of a public education project in the Basque Country: 40 years of pedagogical innovation in pre-school and primary education. 2024. Cogent Education, 11(1).
-
Arrue, M., Suárez, N., Ugartemendia-Yerobi, M., & Babarro, I. Let’s play and learn: Educational escape room to improve mental health knowledge in undergraduate nursing students. 2024. Nurse Education Today, 144, 106453.
-
Azpillaga Larrea, V., Bartau Rojas, I., & Lizasoain Hernández, L. Mejora escolar y coeducación en centros de secundaria de la comunidad autónoma vasca: implicaciones para la orientación educativa. 2024. REOP - Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 35(1), 45-62.
-
Barreto, I. G. & Roman Etxebarrieta, G. (Eds.). Transformative Intercultural Global Education. 2024. IGI Global.
-
Blanco, J. M., Domínguez, C., Jaime, A., & Usandizaga, I. Connecting sustainability and computer science curricula through website learning projects embedding different types of student-generated content. 2024. Educational Technology Research And Development, 72(4), 2237-2265.
-
Calvo, I., Carrascal, E., González, J. M., Armentia, A., Gil-García, J. M., Barambones, O., Basogain, X., Tazo-Herran, I., & Apiñaniz, E. A Methodology to Introduce Sustainable Development Goals in Engineering Degrees by Means of Multidisciplinary Projects. 2024. Education Sciences, 14(6), 583.
-
Camarero-Nuñez, A. S., Aberasturi-Apraiz, E., & Gorospe, J. M. C. Sintonías y tensiones en la colaboración desde la relación pedagógica en el contexto Universidad-Sociedad. 2024. Tercio Creciente, 25, 279-295.
-
Cambra, A. G., Sáez, I. A., & Aguirregoitia-Güenechea, M. Proyecto educativo alternativo El Pesta en Ecuador: acercamiento crítico al impacto en el desarrollo personal y profesional de su ex alumnado. 2024. European Public & Social Innovation Review, 9, 1-20.
-
Carrión, C. I., Rivera, D., Forte, A., Olabarrieta-Landa, L., Moreno, O., Usuga, D. R., Valdés, G. M. M., López, M., Rodriguez, M. J., Lequerica, A. H., Drago, C. I., García, P., Rivera, P. M., Perrin, P. B., & Arango-Lasprilla, J. C. Attention and processing speed tests: Normative data for Spanish-Speaking adults in the United States. 2024. Neurorehabilitation, 55(2), 169-182.
-
Castrillo, J., Apaolaza-Llorente, D., & Idoiaga-Mondragon, N. ‘History cannot be understood without women’: Feminist teachers’ representations of women’s history in primary and secondary education in Spain. 2024. European Journal of Women's Studies, 31(4), 475-491.
-
Cepa-Rodríguez, E., & Murgiondo, J. E. Digital competence among 1st and 4th year primary education undergraduate students: a comparative study of face-to-face and on-line teaching. 2024. Education And Information Technologies, 29, 24881-24898.
-
Delgado-Algarra, E. J., Martín-Cáceres, M., Cuenca-López, J. M., & Ibañez-Etxeberria, Álex. Temáticas controversiales en docencia universitaria: análisis DAFO y CAME aplicado para la mejora educativa. Revista Colombiana de Educación, 91, 56-75.
-
Fernández, I. L., Amundarain, M. G., Munitis, A. E., & Etxebarrieta, G. R. Un espacio de participación ciudadana a través de los Trabajos Fin de Grado. 2024. Revista de Investigación Educativa, 42(2).
-
Fernández-Fernández, I., De Cámara, E. S., & Imaz, L. What is gained when university leadership revisits and recommits to equality considering the 2030 Agenda for sustainable development. 2024. Feminismo/s, 43, 245-272.
-
Ferrero, A. M., & Sainz, M. Á. Attitudes of university students towards traditional face-to-face learning systems and learning with ICT. 2024. E-Learning and Digital Media, 21(2), 180-200.
-
Galindo-Domínguez, H., Arrizabalaga, H. G., De la Maza, M. S., & Iglesias, D. L. Principales conflictos en los trabajos grupales y modos de resolución: el Aprendizaje Cooperativo como reto en la formación de futuros docentes. 2024. Revista Complutense de Educación, 35(1), 57-67.
-
García-Fortes, M. Á., Ortega-Lasuen, U., Esteve-Guirao, P., Barrutia, O., Ruiz-Navarro, A., Zuazagoitia, D., Valverde-Pérez, M., Díez, J. R., & Banos-González, I. Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation? 2024. Sustainability, 16(17), 7624.
-
Gil-Molina, P., Cruz-Iglesias, E., Rekalde-Rodriguez, I. Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project. 2024. Journal of University Teaching and Learning Practice, 21(1).
-
González, E. L., Amundarain, M. G., & Fernández, I. L. Aprendizaje-servicio universitario. Participación estudiantil, servicio y desarrollo de competencias. 2024. Contextos Educativos Revista de Educación, 33, 239-260.
-
Hermoso-Larzabal, E., López de Arana Pardo, E., & Aristizabal Llorente, P. La identidad de género y la diversidad afectivo-sexual en los Grados de Educación de la Universidad Del País Vasco (UPV/EHU): Una demanda formativa no cumplida. 2024. Revista de Investigación Educativa, 42(1), 147-163.
-
Laka, M. S., Martín-Garín, A., Laskurain-Iturbe, I., & Cascante, I. L. University-Company Project for the Active Learning of Graphic Expression Through the Processes of Analysis, Conception, Representation and Manufacture of a Stand. 2024. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 691-699.
-
Laskibar, X. G., Aranceta, G. I., & Alvarez-Meaza, I. The role of the socio-professional characteristics of university professors in the implementation of sustainability. 2024. International Journal of Sustainability in Higher Education.
-
Leal Filho, W., Ribeiro, P. C. C., Setti, A. F. F., Azam, F. M. S., Abubakar, I. R., Castillo-Apraiz, J., Tamayo, U., Özuyar, P. G., Frizzo, K., & Borsari, B. Toward food waste reduction at universities. 2024. Environment Development and Sustainability, 26(7), 16585-16606.
-
Lekue, P., & Gutiérrez, E. Las competencias artísticas en la educación superior y su relación con los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). Análisis de planes docentes universitarios. 2024. Arte, Individuo y Sociedad, 36(4), 887-896.
-
López, J. M., & Ferruz, A. C. Socioeconomic Dimensions of Artistic and Culture Labor: Insights from the Spanish Context. 2024. The Journal of Arts Management, Law, and Society, 54(4), 191-213.
-
Mahtani, K., Guerrero, J. M., & Decroix, J. Implementing innovation in project-based learning in electro-mechanical engineering education. 2024. International Journal Of Mechanical Engineering Education.
-
Marijuán, A. A., & Gómez, N. M. La subversión simbólica del imaginario publicitario: una intervención coeducativa desde el mitoanálisis a la deconstrucción artística feminista. 2024. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado Continuación de la Antigua Revista de Escuelas Normales, 99(38.1).
-
Masneri, S., Domínguez, A., Pacho, G., Zorrilla, M., Larrañaga, M., & Arruarte, A. A collaborative AR application for education: from architecture design to user evaluation. 2024. Virtual Reality, 28(1), 42.
-
Medina, L. C., & De Zarobe, Y. R. CLIL Trajectories in Colombia: Stakeholders’ and Experts’ Insights. 2024. Multilingual Education, 46, 167-183.
-
Melnikova, L., & Gilsanz, A. Frugal Innovation: Meta-Analysis of Bibliographic Relationships and Identification of Research Trends for the Period 2010–2021. 2024. IEEE Transactions On Engineering Management, 71, 2153-2167.
-
Mondragon, N. I., Beloki, N., Yarritu, I., Zarrazquin, I., & Artano, K. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff. 2024. Higher Education, 88(3), 919-937.
-
Novo-Arbona, A., Cabrera, M. S., Martínez-Hernández, E., & Lopetegui, A. E. Rankings in Higher Education: criteria for measuring Gender Equality in Universities. 2024. Sociologia del Lavoro, 131-152.
-
Oregui-González, E., Azkarate-Morales, A., Lojo-Novo, A., & Bartau-Rojas, I. The Gender Gap in Mathematical Competence and School Effectiveness in the Basque Country (Spain). 2024. International Journal Of Educational Psychology, 13(3), 199-218.
-
Ortega-Lasuen, U., Díez, J. R., Esteve-Guirao, P., & Banos-González, I. Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información. 2024. Enseñanza de las Ciencias Revista de Investigación y Experiencias Didácticas, 42(3), 203-222.
-
Ortega Ruipérez, B., Correa Gorospe, J. M., & Aberasturi-Apraiz, E. Las Trayectorias de Aprendizaje en la Vocación Social de Futuros Maestros y Maestras. 2024. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 22(4), 87-106.
-
Perales-Fernández-De-Gamboa, A., & Orcasitas-Vicandi, M. Language teaching in the 21st century: incorporating culturally sustaining pedagogies for social and cognitive justice in education. 2024. Applied Linguistics Review.
-
Portillo-Blanco, A., Sarriugarte, P., Zuza, K., & Guisasola, J. Design and implementation of a STEAM Teaching/Learning sequence by Project-Based Learning for the training of future secondary school teachers. 2024. Journal of Physics Conference Series, 2750(1), 012036.
-
Rekalde-Rodríguez, I., Barrenechea, J., & Zinkunegi-Goitia, O. Sailing aboard the training ship Saltillo. An extracurricular experience in education for sustainable development. 2024. Journal of Outdoor and Environmental Education.
-
Requies, J., Barrio, V. L., Acha, E., Agirre, I., Viar, N., & Gandarias, I. Integration of Sustainable Development Goals in the field of process engineering through active learning methodologies. 2024. Education for Chemical Engineers, 49, 26-34.
-
Rodríguez-Loinaz, G., Ametzaga-Arregi, I., & Palacios-Agundez, I. ICT tools and citizen science: a pathway to promote science learning and Education for Sustainable Development in schools. 2024. Journal of Biological Education, 58(3), 609-625.
-
Rodríguez-Loinaz, G., & Palacios-Agundez, I. Teaching ecosystem services: a pathway to improve students’ argumentation in favour of nature conservation and sustainable development? 2024. Journal of Biological Education, 58(1), 29-50.
-
Ruiz de la Torre Acha, A., Rio Belver, R. M., Fernandez Aguirrebeña, J., & Merlo, C. Application of simulation and virtual reality to production learning. 2024. Education + Training, 66(2/3), 145-165.
-
Sotos-Martinez, V. J., Baena-Morales, S., Miguel, M. S., & Ferriz-Valero, A. Playing towards Motivation: Gamification and University Students in Physical Activity! 2024. Education Sciences, 14(9), 965.
-
Ureta García, M., Relloso Arinas, L., Eiguren Munitis, A., & Picaza Gorrotxategi, M. La Radio Comunitaria ODS Irratia: Una Experiencia Participativa de Innovación Social en el Ámbito Educativo. 2024. European Public & Social Innovation Review, 9, 1-17.
-
Urrutia, A. Sonido y sostenibilidad: una experiencia en la formación inicial del profesorado. 2024. Música Hodie, 24.
-
Usuga, D. R., Rivera, D., Xia, B., Carrión, C. I., Valdés, G. M. M., Moreno, O., Rodriguez, M. J., Krch, D., Wongserbchart, W., Drago, C. I., García, P., Rivera, P. M., Olabarrieta-Landa, L., Perrin, P. B., & Arango-Lasprilla, J. C. Executive function tests: Normative data for Spanish-speaking adults in the United States. 2024. Neurorehabilitation, 55(2), 209-221.
-
Yarritu, I., Mondragon, N. I., Saez, I. A., & Arriaga, C. The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future. 2024. International Journal Of Sustainability In Higher Education, 25(2), 319-337.