Eduki publikatzailea

2025eko M8, Berdintasunez ikertzea

Ikerketaren eremuan, genero-berdintasuna funtsezko helburua da gizarte bidezkoagoa eraikitzeko. Azken hamarkadetan aurrerapen esanguratsuak lortu badira ere, oraindik ere erronka ugari daude, emakumeek eta gizonek beren ikerketa-karrerak berdintasun-baldintzetan garatzea zailtzen dutenak.

Historikoki, emakumeek aurre egin behar izan diete zientzian erabateko parte-hartzea mugatu duten egiturazko oztopoei. Gaur egun emakume doktoreen kopurua gizonenaren antzekoa den arren, lidergo-postuetan eta erabakiak hartzeko postuetan duten presentzia gutxiengoa da oraindik ere. Kristalezko sabaiak, joera inkontzienteak eta bizitza pertsonalaren eta profesionalaren arteko uztarketarik eza ikertzaileei neurriz kanpo eragiten dieten oztopoak dira.

UPV/EHUn, Doktorego Eskolak (DOKe) berdintasunean oinarritutako ikerketa sustatzeko konpromisoa hartzen du, 2024-2028 Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako IV. Planaren printzipioekin bat datorrena. Konpromiso horrek esan nahi du, ikerketa-prestakuntzarako sarbidean aukera-berdintasuna bermatzeaz gain, aktiboki lan egin behar dela karrera zientifikoen bidezko garapena eragozten duten oztopoak ezabatzeko. Ildo horretan, DOKeko lantaldeak artikulu bat argitaratu zuen 2024an, gure unibertsitateko doktore-tesien zuzendaritzako genero-desorekari buruzko datuak ematen dituena.

Berdintasunari buruzko ikerketarantz aurrera egiteko, funtsezkoa da ingurune akademiko inklusiboak sustatzea, pertsona guztientzat onuragarriak diren kontziliazio-politikak sustatzea eta emakumeek zientzian duten zeregina ikusaraztea. Doktorego Eskolak (DOKe) norabide horretan lan egiten jarraitzeko konpromisoa hartzen du, kalitatezko ikerketa-prestakuntza bultzatuz, mundura irekia eta ekitate- eta justizia-balioetan oinarritua.

Berdintasunez ikertzea ez da leloa soilik, erantzukizun partekatua da, eta unibertsitate-komunitate osoaren ahalegina eskatzen du. Horrela bakarrik eraiki ahal izango dugu etorkizuna, non talentua, genero-bereizketarik gabe, aurrerapen zientifiko eta sozialaren motorra izango den.